Över ett halvår gammalt inlägg från förra bloggen som jag gärna vill ha med.

mamma var rädd, hon var rädd, hon visst inte vad hon höll på med, hon skämms det vet jag, jag vet att hon gör. I dagens läge skulle hon aldrig kunna göra samma sak. han slog henne och kallade henne hora, om hon kom tillbaka skulle han ha dödat henne, du gjorde det rätta. Och du fick göra sådär på mig, för jag visste vad du hade gått igenom. Fast du själv visste att man inte skulle göra sådär. Vi alla försökte gå vidare eller du försökte få oss att gå vidare och dig själv, få allting glömt, vi/du lyckades för ett tag, men den nya mannen i ditt liv visade sig vara precis likadan, dag för dag gick och spritlukten kändes, alkoholen, och skamen. Otryggheten mellan oss alla. Det gjorde att jag hade fruktansvärt svårt att sova, en speciell dröm jag hade haft med mig sedan jag var liten (dock att jag var rätt liten då med ) vaknade kallsvettig, iband visste jag inte vart jag befann mig, häxan hade tvingat in mig i garderoben. Han den otrygge mannen i mammas liv kunde hitta mig där, och fråga vad jag höll på med.

smala häxan med blek och mager kropp stripit rödbrunt flottigt hår, jag såg henne ignom rullgardinen konturerna på hennes beniga kropp. Hon iaktog mig varje natt.  låg under sängen och tröck och sparkade mellan brädorna på maddrassen. Jag vaknade kallsvettig, hon sa att jag måste ta mig ut ur huset så jag skullefå slippa hennes aggrition och hon sa att ytterdörren var öppen och att jag måsta ut fort så att ingen skulle komma in. jag var på väg ut i bara top & trosor ( ca 5 år ) i den kalla vinterkylan. Mamma frågar vad jag håller på med och vart jag ska ta vägen mitt i natten sådär lite klädd.
- mamma jag är rädd, får jag sova med dig?
- nej, gå och lägg dig i din säng nu.
La mig i sängen & mamma stoppade om mig och sa godnatt. Jag låg kallsvettig som vanligt, brukade alltid få nån konstig känsla att hon skulle klösa mig i nacken om jag inte hade täcket iför. Efter nån timme kommer mamma in i rummet och säger:
-  kom och lägg dig brevid mig då, men i morgon får du sova i din säng.
Den lyckan, den tryggheten ville jag alltid få känna, önskade att natten vore en evighet, få sova djupt och tryggt brevid mamma.
Ibland på nätterna när häxan kom, kunde jag inte vara kvar i rummet, så jag brukade ta mitt täcke och lägga mig i köket  som ligger brevid mammas, hennes kille & lillesysters rum.
Allt bråk och sprit fortsatte, dag för dag.  skolan gick inte bra för min del, jag var bråkig och slogs, hade inte alls mycket kompisar. bytte skolor 3 gånger i lågstadiet, vi flyttade minst 8 gånger, ( har flyttat ca 14 gånger nu ) hon lyckades lämna den andra elaka mannen. och samma vevapågick, hon träffade andra killar och drack fast ej fasta förhållanden. jag och syrran började förstå lite mer, blev äldre. efter vi bott några år med mamma själva så träffade hon en ny, han bodde väldigt långt bort, och han visste vilka problem vi haft, han fick med mamma ifrån den där hålan, vi flyttade med honom,  ( han hade lyckats fått hyenne från den skiten tänkte han ) Sen dess har hon haft det väldigt bra med honom. Vi började skolan där, jag blev äldre och träffade nya spännande kompisar, kan även kalla det "feol umgänge" jag hamnade alltså i fel umgänge. Jag började dricka väldigt mycket och höll på med saker som man inte borde. Det gick över gränsen några gånger. Ambulanser, missahel, och anmälningar, och skolkade från skolan i stort sett hela 7an, fick även gå om en klass. Svalde tabletter, skadade mig själv.  soc möten pågick och kuratorn varje dag. Dock att jag hade en speciell kompis som ej höll på med sånt som jag, som hade sina gränser som stöttade mig till 100% och jag är evig tacksam för all din hjälp.  Jag fick flytta från den där staden till en fosterfamiljsom bor ca 60 mil där ifrån, började en ny skola. Hittade kompisar nästan direkt och jag stortrivdes, kände mig älskad och omtyckt av mina fosterföräldrar, ( även fast dom har sina gränser )  bra betyg i skolan och skolkade knappt. Bor där idag och går kvar i den skolan, är hos min mamma en gång i månaden. och hos min ( sjuka älskade pappa, som lever i eftertid) träffar jag varannan helg, jag lite närmare till honom än vad jag har till mamma. och nu är jag lycklig och väldigt  glad att jag klarade av detta. fast jag har nu en psykolog som jag gåt till i bland och rehab kroppsbehandling. och jag känner nu att jag kommer klara det här framöver, kämpa i skolan, göra mitt bästa.

fast den där drömmen drömmer jag även idag, fast inte lika ofta, den där dumma häxan vakar över mig & ser mig. Det brukar hända ibland att jag vaknar kallsvettig av häxans elaka mardrömmar hon ger mig. men inte ofta.

Min familj, jag älskar er högst på denna jord. jag ska göra er stolta jag lovar. V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0